بازسازی و رویه کوبی انواع مبل

آشنایی با چگونگی تعمیر،بازسازی و رویه کوبی مبل و انواع چوب و پارچه مبلی

بازسازی و رویه کوبی انواع مبل

آشنایی با چگونگی تعمیر،بازسازی و رویه کوبی مبل و انواع چوب و پارچه مبلی

7نکته طلایی برای خرید بهترین میز و صندلی ناهار خوری!

 نکات طلایی خرید سرویس ناهارخوری

این روزها دیگر میز و صندلی های غذاخوری جزو پای ثابت مبلمان های منزل محسوب می شوند، پس بهتر است که در خرید آن ها هم همان وسواسی را به خرج دهید که در موقع خرید دیگر مبلمان های خانه به خرج می دهید و برای این کار باید در مورد آن ها اطلاعات جامعی داشته باشید ما در این مطلب شما را با تعدادی از ویژگی هایی که هر میز و صندلی غذاخوری باید داشته باشد آشنا می کنیم تا شما بتوانید خریدی مطمئن تری را تجربه کنید. 

 نکات طلایی خرید سرویس ناهارخوری

 ۱. مواد و مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت میز غذاخوری میز و صندلی های غذاخوری هم مانند دیگر مبلمان های خانه دارای انواع متنوعی هستند چه در طراحی و چه در متریال ها و مواد و مصالح، اما محبوب ترین نوع میز و صندلی های غذاخوری میز و صندلی های چوبی هستند. اگر خواستید که میز و صندلی غذاخوری چوبی تهیه کنید دقت کنید که حتما چوب آن ها راش باشد. چوب راش مستحکم ترین و مقاوم ترین نوع چوب است که می توان از آن ها مبلمان های مختلف ساخت. تمامی میز و صندلی های ناهارخوری گروه چلکا از چوب راش تهیه می شود.

 ۲. توجه به اتصالات در ساخت میز و صندلی های غذاخوری میز و صندلی هایی که دارای اتصالات از نوع پیچ و مهره هستند به نسبت میز و صندلی هایی که دارای اتصالات چسبی و میخی هستند دارای استحکام بیشتری هستند. معمولا در اتصال اجزای میز و صندلی های ناهارخوری از پیچ های خودکار و پیچ های آلنی که اتصالات محکم تر و مقاومتری را ایجاد می کنند استفاده می شود.

۳. رنگ آمیزی میز و صندلی های غذاخوری رنگ آمیزی میز و صندلی های غذاخوری نیز بسیار مهم است. در رنگ آمیزی این مبلمان ها باید از مرغوب ترین رنگ ها و تینرها استفاده کرد. تینرها و رنگ هایی که هم از سطح میز و صندلی های ناهارخوری مراقبت کند و هم باعث شود تا آن ها جلا و جلوه زیباتری به خود بگیرند. مطمئنا شما هم خوب می دانید که صندلی های میزناهارخوری مدام در حال جا به جا شدن هستند و ممکن است در اثر برخورد با دیگر پایه ها و حتی دیگر قسمت های خانه دچار آسیب شوند، این رنگ ها هستند که وظیفه مراقبت از آن ها را بر عهده دارند پس انتخاب جنس خوب از این جهت اهمیت می یابد.

 ۴. جنس تشکچه ها و نشیمن میز و صندلی های غذاخوری مهم ترین قسمت در میز و صندلی های ناهار خوری قسمت نشیمن گاه آن ها است. معمولا برای این قسمت تشکچه های نرمی تهیه می شود که اگر قصد داشتید مدت زمان زیادی را روی آن بنشینید اذیت نشوید. معمولا این قسمت از تخته های چند لایه تهیه می شوند و برای روی آن ها نیز از ابرهای متراکم، اسفنج های با دوام و بهترین پارچه ها استفاده می شود.

۵. طراحی پایه های میز و صندلی های ناهار خوری یکی دیگر از نکته هایی که در هنگام خرید میز و صندلی ها باید به آن توجه کنید، نوع طراحی پایه های صندلی ها است. هرچه پایه ها صاف تر باشند مدت زمان بیشتری را دوام می آورند، البته نباید از این نکته که پایه های دارای منحنی زیبایی بیشتری دارند هم گذشت. اما باید دقت کرد که انحنای این پایه ها نباید از یک حد مشخصی گذر کند. تا هم زیبایی و هم استقامت میز و صندلی های ناهارخوری حفظ شود.

۶. طراحی تکیه گاه صندلی های ناهار خوری تکیه گاه ها از دیگر نکته هایی هستند که باید در هنگام خرید میز و صندلی های غذاخوری به آن ها توجه کرد. تکیه گاه های خیلی بلند و یا خیلی کوتاه هر کدام به نوبه خود می توانند باعث آزار و اذیت شما شوند پس بهتر است که صندلی هایی را انتخاب کنید که از این بابت هم آسایش و راحتی شما را مهیا کنند.

۷. شکل کلی میزهای ناهار خوری ، این نکته کمی با نکته های دیگر قید شده در این مطلب متفاوت است. تا به این جا نکته های ذکر شده همه نکته های فنی بوده اند اما این نکته به یک مورد دکوراسیونی اشاره می کند. شما باید میز و صندلی های ناهار خوری با بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان انتخاب کنید. این میز و صندلی ها باید در خانه های شما خوش بنشینند و شکل کلی آن ها با دکوراسیون داخلی خانه تان جور در بیاید و ست باشد. یادتان باشد که میز و صندلی های ناهار خوری جزو مبلمان های بزرگی محسوب می شوند که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر بسیار زیادی دارند.

 13نکته کلی در خرید میز غذاخوری

1. وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند. میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد. صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود.

2. اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری از ۲نفره شروع شده و تا ۲۴ و ۲۸نفره هم می‌رسد. بعضی از خانواده‌هایی که خانه بزرگ و مجللی دارند از ۲دست میز و صندلی استفاده می‌کنند. اکثرا یک دست ۶ یا۸نفره در آشپزخانه قرار می‌دهند و یک دست ۱۲ یا ۲۴ نفره برای پذیرایی از مهمان در اتاق پذیرایی با غذاخوری می‌گذارند .

3. تفاوت سبک و مدل‌ها این امکان را به خریدار می‌دهد تا از بهترین‌ها باخبر باشد. مدل‌های شیشه‌ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. مدل‌های چوبــی از محبــوب‌ترین‌ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه‌های کنده‌کاری شده دارنــد و معـرق‌کاری‌هایی با سبک‌های مختلف روی آن دارند. مدل‌های گرد و مدل‌های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل‌های مستطیل شکل چون راحت‌تر با فضای خالی منزل هماهنگ می‌شوند پرطرفدارتر هستند. مدل‌های گرد بیشتر سبک چوبی- شیشه‌ای دارند‌ به گونه‌ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می‌گیرد که می‌توان گفت زیبایی خاص خود را دارد.

4. فضای غذاخوری را اندازه بگیرید و سایز مناسب را برای میز و صندلی ها تعیین کنید.پهنای صندلی ها نباید کمتر از ۵۰ سانتی متر باشد زیرا در این صورت،نشستن افراد روی صندلی دشوار می شود.

پارچه مبلی

5. فضای در نظر گرفته شده بر روی سطح میز،باید به ازای هرفرد در میزهای چهار گوش ۷۰ سانتی متر و در میزهای گرد با بیضی ۷۵ سانتی متر باشد.با توجه به این نکته،می توانید سایز مناسب غذاخوری خود را تعیین و میزی را خریداری کنید که میهمانان هنگام نشستن دور آن احساس راحتی کنند.

6. صندلی های میز غذاخوری باید در قسمت نشیمن به صورت تشک دار باشند در غیر این صورت،میهمانان پس از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی خسته می شوند،بنابراین حتما به دنبال صندلی های تشک دار برای میز غذاخوری خود باشید.

7. اگر می‌خواهید میزی داشته باشید که سال‌های سال در مهمانی‌ها شما را همراهی کند ، میزهای ساخته‌شده از چوب سخت مثل چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط و ساج، را تهیه کنید. البته میزهایی از جنس چوب‌های صنعتی مثل ام دی اف و تخته چندلا نیز مناسب‌اند اما به اندازه چوب‌های سخت دوام ندارند.

8. میزهای چوبی خیلی خوبند اما شیشه را هم دست کم نگیرید. مزیت میزهای شیشه‌ای آن است که می‌تواند با هر نوع دکوراسیون و ترکیب رنگی ترکیب خوبی داشته باشد و ازآنجایی‌که سطح براقی دارد ، باعث روشن‌تر شدن فضا نیز می‌شود. امروزه انواعی از شیشه‌های نشکن و مقاوم در برابر حرارت وجود دارد و ازاین‌جهت هم خیالتان می‌تواند راحت باشد. همچنین شیشه‌هایی با رنگ‌های مختلف نیز موجود است. مزیت دیگر این است که دیگر برای انتخاب صندلی‌ها نگران هماهنگ بودن آن با میز نیستید و می‌توانید از انواع رنگ‌های صندلی استفاده کنید.

9. میزهای چوبی قدیمی که امتحانشان را پس داده اند، نیز مناسب اند. یک میز چوبی دست‌دوم یا یک بنای تاریخی، در طول زمان امتحان خود را پس داده‌اند. تمام خدشه‌ها و لکه‌هایی هم که روی سطح میز وجود داشته باشد درواقع یک ارزش برای آن محسوب می‌شود. و اگر هم به‌طور اتفاقی خدشه‌ای به آن‌ها اضافه شد مشکلی پیش نمی‌آید. به همین دلیل این نوع میزها برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک بسیار مناسب‌اند.

10. میزی را انتخاب کنید که به راحتی قابل حمل باشد ،اگر مستأجر هستید و مجبورید هرچند سال یک‌بار نقل‌مکان کنید، میزهای سنگین و بزرگ برایتان مشکل‌ساز خواهند بود. اگر از یک میز سنگی یا فلزی خوشتان آمده اشکالی ندارد می‌توانید آن را خریداری کنید اما به چند نکته توجه نمایید. شکل دایره‌ای را انتخاب کنید ، میزهایی با پایه‌های جداشونده بخرید، یا اگر به میزهای فلزی علاقه‌مندید می‌شود میزی چوبی با ویژگی‌های فلزی مثلاً پایه فلزی یا صندلی فلزی انتخاب کنید. البته پلاستیک هم گزینه مناسب و سبکی است؛ فقط حواستان به تغییر رنگ تدریجی آن باشد.

رویه کوبی

11. انواع میز های از جنس تخته چند لا که بسته بندی و باز می شوند، گزینه های خوبی هستند. چوب تخته چندلا وزن سبکی دارند و بادوام هستند ضمناً می‌توان آن‌ها را جمع و بسته‌بندی کرد، لذا با خرید این نوع میزها می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز ندارید یا برای نقل‌مکان ، آن‌ها را جمع کنید.

12. میزی را انتخاب کنید که در بیشتر اتاق ها جا گیرد میزهای دایره‌ای و منحنی برای فضاهای کوچک و اتاق‌های مربع شکل بسیار مناسب‌اند.همچنین برای قرارگیری صندلی‌ها بسیار منعطف‌اند و صندلی را می‌توان در هر جای آن قرار داد و یا مثلاً یک میز ۶ نفره را می‌توان برای ۸ نفر نیز استفاده کرد. درحالی‌که میزهای مستطیلی شکل محدودیت‌هایی دارند مثل پایه‌ی میزها و اینکه در انتهای آن تنها یک نفر جای می‌گیرد. از طرفی برخی میزهای مستطیلی دارای صفحه‌ای هستند که در صورت نیاز می‌توانند باز شوند و افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

13. رنگ های متناسب انتخاب کنید . در انتخاب رنگ میز غذاخوری دقت کنید و از انتخاب رنگ‌های مدگرا خودداری کنید چراکه ممکن است در آینده نزدیک از مد بیفتند یا دیگر از آن خوشتان نیاید، لذا رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که در مدت طولانی برایتان خوشایند باشند.

نکاتی درباره انتخاب صندلی غذاخوری  :

صندلی‌های میز غذاخوری در شکل‌ها، اندازه‌ها، و سبک‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند. این‌که کدام یک از این صندلی‌ها به درد خانه شما می‌خورد کاملا به ابعاد فضای غذاخوری و هم‌چنین نوع طراحی داخلی خانه شما بستگی دارد.

انتخاب صندلی ها و میز هم رنگ به فضا ظاهر یکپارچه تری می بخشد و اگر صندلی ها مانند میز منحنی باشند، می توانید در جاهای دیگر از گوشه های تیز استفاده کنید – مانند یک اثر هنری یا میز پا دیواری.از این رو باید در هنگام خرید مطمئن شوید که صندلی های انتخابی شما با میز، اتاق، و حتی ابعاد مهمانان شما هماهنگ باشند. بنابراین بهتر است قبل از خرید و انتخاب صندلی برای میز غذاخوری نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

طراحی

درست است که امروزه می توانید صندلی های سنتی  را با میز مدرن و یا برعکس ست کنید، اما پیشنهاد می کنیم که از وسایلی که دارای عناصر طراحی مشترک هستند، استفاده نمایید. برای مثال در صورتی که پایه‌های میز منحنی است، صندلی هایی را خریداری کنید که دارای پایه های منحنی باشد و یا روکش صندلی‌ها دارای چنین طرحی باشد و اگر میز انتخابی شما مربع یا مستطیل است، صندلی‌هایی بخرید که نشیمن‌های آن‌ها نیز مربع یا مستطیل باشد. با رعایت این نکته می توانید به زیبایی دکوراسیون اتاق ناهار خوری منزل خود کمک کنید.

ابعاد

در صورتی که صندلی های بدون دسته را انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید که ۷۵ سانتی‌متر عرض استاندارد برای یک صندلی غذاخوری است. اما اگر در اتاق عذا خوری شما میز بسیار بزرگی وجود دارد که وجود صندلی های بدون دسته چندان به چشم نمی آید، پیشنهاد می کنیم تا از صندلی‌هایی بزرگ‌تر استفاده کنید. توصیه ما این است که از صندلی‌هایی که از ۵۵ سانتی‌متر باریک‌تر هستند، دوری کنید. زیرا نشستن روی آن‌ها آزاردهنده است. اگر به دنبال صندلی هایی هستید که بیش‌ترین آسایش و راحتی را برای شما فراهم کنند، بهتر است صندلی‌هایی با عمق ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر انتخاب کنید.

ارتفاع نشیمن

ارتفاع ایده ال و مناسب برای نشیمن صندلی غذاخوری بین ۶۰ تا ۶۵ سانتی متر مربع می باشد. البته نکته مهم این است که باید فاصله بین سطح نشیمن با سطح میز، ۴۰ سانتی‌متر باشد و ارتفاع بیشتر میز ها معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ سانتی متر است.

روکش

مطمئنا برای هر خانم خانه داری مهم است که دکوراسیون تمیز و مرتبی داشته باشد. اما از آنجایی که ممکن است روی صندلی های غذا خوری شما چیزی ریخته شود و تمیز کردن آن سخت و دشوار باشد، به همین علت بهتر است در هنگام خرید صندلی به روکش صندلی ها توجه داشته باشید. بهتر است برای صندلی های غذاخوری از روکش های چرمی طبیعی و یا مصنوعی استفاده کنید، زیرا نگهداری از این روکش ها راحت تر خواهد بود. فراموش نکنید که هرگز از پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل استفاده نکنید و به جای آن از پارچه‌های مصنوعی نظیر ریون یا پلی‌استر که ترکیب با پارچه‌های طبیعی هستند، استفاده نمایید. اما در صورتی که به پارچه های ظریف علاقه مند هستید می توانید صندلی هایی را انتخاب کنید که نشمین‌های آن‌ها قابل جابه‌جایی و تعویض است که هر وقت دچار مشکل شدند، می توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید.

قابلیت حمل

یادتان باشد که صندلی مخصوص میز غذا خوری باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را داخل میز کرد و از آن خارج نمود و اگر از صندلی هایی استفاده کنید که در پشتی آن‌ها فضای خالی وجود دارد، آنگاه به راحتی می توانید دست خود را در این حفره‌ها قرار داده و صندلی را حمل نمایید. اما حمل صندلی هایی که دارای پشتی یکپارچه و یا تمام پارچه ای هستند، مشکل خواهد بود. از این رو باید این نوع صندلی ها بسیار سبک باشند تا بتوانید به راحتی آنها را جابجا کنید و برای حمل آنها دچار مشکل نشوید. بنابراین این نوع صندلی‌ها باید آن‌قدر سبک باشند که به راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد. نکته قابل مهم این است که اگر قرار است کودکان و یا افراد سالمند از صندلی های غذاخوری استفاده کنند، مسئله سبک بودن صندلی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.