بازسازی و رویه کوبی انواع مبل

آشنایی با چگونگی تعمیر،بازسازی و رویه کوبی مبل و انواع چوب و پارچه مبلی

بازسازی و رویه کوبی انواع مبل

آشنایی با چگونگی تعمیر،بازسازی و رویه کوبی مبل و انواع چوب و پارچه مبلی

بهترین تعمیر مبل

تغییر دکوراسیون داخلی منزل می تواند بر روحیه افراد خانواده تاثیر مثبتی داشته باشد. رنگ آمیزی دیوارها، کاغذ دیواری، تعویض فرش و کفپوش، تعویض قاب های دیواری و دیوارکوب ها، تغییر در نورپردازی همگی می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی تغییر ایجاد کنند ولی هیچکدام به اندازه اثاثیه و مبلمان دیده نخواهند شد. مبلمان یکی از لوازم اصلی در تغییر دکوراسیون است که به دلیل ابعاد و بزرگی، تغییر زیادی در فضای داخلی به وجود می آورد. خرید مبل جدید و یا تعمیر مبل قبلی، گزینه هایی هستند که برای مبلمان پیش رو دارید.
  
اغلب خانواده ها بعد از چند سال اقدام به تغییر مبلمان می کنند. قیمت بالای مبل در بازار مانعی است که برخی از خانواده ها را از تغییر در دکوراسیون منصرف می کند. طراحان داخلی عقیده دارند که می توان با ایجاد چند تغییر، از مبلمان قبلی با طرحی متفاوت در دکوراسیون جدید استفاده کرد. البته قبل از هر اقدامی باید به تعمیر مبل قدیمی پرداخت.

کارگاه های تعمیر مبل و مبل سازی می توانند قسمت های آسیب دیده مبلمان را تعویض کنند و نمای ظاهری آن را به سبکی متفاوت و هماهنگ با سلیقه شما طراحی کنند. اگر می خواهید خودتان در منزل اقدام به تعمیر مبل نمایید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تعمیر مبل با دسته ها و پایه های شکسته
تعمیر مبل چرمی

اگر نمی خواهید یک مبل نو بخرید باید مبل قدیمی را تعمیر کنید. اگر شکستگی و یا خراشیدگی در برخی از قسمت های مبل دیده می شود اقدام به تعویض آن قسمت ها کنید. دسته و پایه برخی از مبل ها قابل جدا شدن است و با اندکی مهارت می توان قسمت دسته یا پایه را از بدنه اصلی جدا کرد. در این صورت می توانید قسمت آسیب دیده را جدا کرده و به کارگاه تعمیر مبل بدهید. در این صورت می توانید قطعه آسیب دیده را جایگزین کنید. پیشنهاد می کنیم با مشورت تعمیرکار مبل از دسته متفاوت تری استفاده کنید تا تغییر در ظاهر مبل بیشتر شود.

رنگ آمیزی مبلمان چوبی
مبلمان چوبی قابلیت رنگ پذیری دارند. یکی از راه های خلاقانه برای تغییر دکوراسیون، رنگ آمیزی قسمت های چوبی مبل ها می باشد. می توانید قسمت های چوبی مبلمان را با رنگی بسیار متفاوت از رنگ قبلی، رنگ آمیزی کنید تا تحول بزرگی را در مبل ها شاهد باشید. اگر در این زمینه تجربه کافی دارید می توانید اقدام به رنگ آمیزی مبل کنید در غیر این صورت ریسک نکرده و از یک تعمیرکار مبل برای رنگ آمیزی قسمت های چوبی مبل ها کمک بگیرید.

تعویض پارچه مبل
بدون شک با تعویض پارچه مبل، تفاوت آشکاری در ظاهر مبل ها ایجاد می شود. برای اینکه فضای متفاوتی را تجربه کنید باید از یک پارچه با رنگ کاملا متفاوت استفاده کنید. به فروشگاه های فروش مبلمان سر بزنید و طرح های جدید و پارچه های مد روز برای مبلمان را ببینید به این ترتیب انتخاب رویه پارچه ای مبل ساده تر خواهد شد. اخیرا یکی از مبل ها با پارچه گلدار و بقیه مبل ها تک رنگ انتخاب می شوند. ترکیب پارچه گلدار و پارچه ساده هم برای رویه مبل های جدید به کار می رود که هر کدام زیبایی خاصی دارند. تعویض پارچه مبل هم در کارگاه تعمیر مبل انجام می شود ولی اگر بخواهید می توانید از رویه های مبل آماده برای روکش مبلمان استفاده کنید.


اگر مبلمان شما دارای تشک های جدا شدنی است می توانید این تشک ها را با تشک هایی جدید جایگزین کنید. استفاده مداوم از تشک های مبل موجب تغییر فرم در ظاهر آن می شود که باید تشک را تعویض کرد. استفاده از رنگ های متفاوت و هماهنگ با دکوراسیون داخلی، ایده خلاقانه ای برای تعویض تشک های مبل است.

تغییر در میز عسلی
میز های عسلی چوبی، پس از مدتی درخشش اولیه خود را از دست می دهند. وجود خط و خراش روی میز عسلی هم چندان خوشایند نیست. برای تغییر دکوراسیون  و تعمیر مبل می توانید میز عسلی چوبی را با میز عسلی شیشه ای جایگزین کنید. به این ترتیب یک تغییر اساسی در مبلمان ایجاد کرده اید. میزهای شیشه ای دچار خراش نمی شوند و در اثر مرور زمان شفافیت و رنگ خود را ار دست نمی دهند.

جلا دادان مبلمان های قدیمی
قسمت های چوبی مبلمان را می توان با پارافین و روغن های جلای مخصوصی که در بازار به فروش می رسند جلا داد. این روغن ها برای مبل های چرمی هم مورد استفاده قرار می گیرند و شفافیت و تازگی در چرم ایجاد می کنند. جلا دهنده مخصوص را می توانید از مبل فروشی ها تهیه کنید. اگر نمی توانید کار تعمیر مبل را به تنهایی انجام دهید و نیاز به کمک دارید می توانید به  تعمیرکار مبل مراجعه کنید و همه مراحل کار را به یک فرد حرفه ای بسپارید.

با نصب اپلیکیشن هوم سرویز میتونید به راحتی و با اطمینان خدمات درب منزل مثل نظافت وخدمات فنی رو با قیمت های ویژه تجربه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.